Mokausi gamtoje        

Specialiosios pedagogės Rita ir Gitana kartu su priešmokyklinės "Meškiukų" grupės vaikais organizavo veiklą lauke. Čia jie rinko rudens gėrybes: lapus, konkorėžius, kaštonus, šakeles. Jas rūšiavo, lygino, skaičiavo. Iš kaštonų dėliojo raides, perskaitė žodį RUDUO. O lauko klasėje surinktų miško gėrybių vaikai paruošė dovanėles žvėreliams. Vaikai lavino pažintinius gebėjimus, dėmesį, smulkiosios motorikos įgūdžius. Gamtoje mokytis smagiau ir įdomiau.

Statybos

“Saulutės” grupės vaikučiai nutarė „tapti“ statybininkais. Pirmiausia centimetru, sprindžiais, juostele išmatavo plytų ilgį ir aukštį. Aptarėme namo konstrukcijas, architektūros įvairovę. Vaikai statė didelį namą, kuriame tilpo virtuvė, miegamasis, vaikų kambarys. Skaičiavome kelių aukštų namas, kiek langų? kiek kambarių? Taip žaisdami lavina erdvinį suvokimą, mąstymą, skaičiavimo, matavimo įgūdžius, kūrybiškumą ir gerus tarpusavio santykius.

Kieno miške kankorėžiai?

Lavinamosios D klasės mokiniai, pokalbio „Kieno miške kankorėžiai?“ metu, kalbėjo ir aptarė, kur auga kankorėžiai, plėtė žinias apie gamtą, juos tyrinėjo, rūšiavo, lygino pagal formą, dydį, juos matavo, skaičiavo, kiek telpa į saują. Mokiniai sužinojo, jog kankorėžiai gali būti ir maistas. Po įdomaus pokalbio klasės mokiniai kartu su auklėtoja kūrė darbelį iš kankorėžių ir dalyvavo kūrybinių darbų parodoje „Netradicinė Kalėdų eglutė“.

Eglutės šventinis rūbas

Artėjant gražiausioms metų šventėms, D lavinamosios klasės mokiniai vykdė praktinę – pažintinę veiklą ,,Eglutės šventinis rūbas”. Ugdytiniai aptarė žaliaskarės eglės augimo vietą, formą, spalvą. Peržiūrėjo paruoštas skaidres, kaip eglės įvairiuose miestuose kūrybiškai papuoštos. Nutarė, iš kokių priemonių, medžiagų, gamins šventines eglutes. Mokiniai susipažino su popieriaus savybėmis, rūšimis. Panaudojant antrinę žaliavą, gamino Adventinę eglutę. Kitos eglutės buvo pagamintos iš įvairaus ilgio ir pločio juostelių. Analizavo juostelės spalvas, struktūrą, plotį. ,,Netradicinę eglutę” gamino iš plunksnų. Pro padidinamąjį stiklą ir mikroskopą tyrinėjo plunksnų sandarą, struktūrą, spalvą, jas svėrė. Padarė išvadą, kad plunksnos yra labai lengvos. Veikla suteikė mokiniams žinių, praktinių gebėjimų, kūrybinės laisvės, teigiamų emocijų.

"Spalvoti vulkanai"

Žaidimai su spalvomis - tai puikus mokslas ir neatrastų pojūčių šaltinis. Soda ir citrinų rūgštėlė gali virsti labai juokingu žaidimu, kai spalvoti indeliai ims šnypšti ir burbuliuoti. Lavinamosios E klasės ugdytiniai išbandė eksperimentą su actu ir soda ir spalvotus acto burbuliukų piešinius. Mokytoja Dalia Rimkuvienė, auklėtoja Jevgenija Šimkutė.

"Auginu svogūną"

Lavinamosios E klasės ugdytiniai, pavasarį trūkstant vitaminų, sumanė užsiauginti patys. Vaikai mokėsi sodinti ir auginti svogūnus. Išsiaiškino iš kur dygsta laiškai, iš kur lenda šaknys. Ugdytiniai prižiūrėjo svogūnus: stebėjo, laistė, pureno žemę. Augant svogūnams, matavo laiškų ilgį, kas trečią dieną žymėjo jų „ ūgį“, o iš užaugusių - gamino salotas, šaltibarščius ir sužinojo, kaip ir kur galima svogūnų laiškus naudoti. Mokytoja Dalia Rimkuvienė, auklėtoja Jevgenija Šimkutė

" Mokausi pažinti žmogų"

Lavinamosios E klasės ugdytiniai, panaudodami lego kaladėles, įvairius daiktus ir žaidimų detales, korteles, kūrė mokymosi vaizdinę priemonę – žmogaus kūnas. Žaisdami žaidimus susipažino su kūno dalių pavadinimais, tyrinėdami sužinojo, kam reikalingos šios kūno dalys–akys, nosis, ausys, burna (liežuvis), rankos. Išbandė kūno judesius pagal paveikslėlių schemas. Mokytoja Dalia Rimkuvienė, auklėtoja Jevgenija Šimkutė.

“Vanduo + šaltis = ledas“

Šalta ir nuostabi žiema paskatino tyrinėti ir sužinoti, kas atsitiks, jei vandens indą išnešime į lauką? Ogi pamatėme, kad vanduo virto ledu. Pabandėme išdėlioti mozaikas iš gamtinės medžiagos, žaisliukus įvairiuose induose ir užšaldėme. Rezultatas – puikūs ledo paveikslai. Vaikai tyrinėjo ledo savybes: šaltas, bespalvis, kietas, tirpsta, galima spalvinti dažais. Su plaktukais bandė išlaisvinti užšąlusius žaisliukus, vyko ekspedicija ledynuose. Smagi veikla lavino pažintinius, kūrybinius, bendravimo įgūdžius ir lytėjimo pojūčius.

Kelionė į besmegenių šalį

Atėjus žiemai, gamta pateikė nepakartojamo grožio vaizdų ir nepagailėjo sniego. Mokiniai turėjo galimybę pramogauti, džiaugtis sniegu, jį tyrinėti. Lavinamosios D klasės ugdytiniai rideno sniego rutulius, lygino jų dydžius (didelis –vidutinis - mažas), lipdė senį besmegenį. Parsinešę sniegą į klasę, jį tyrinėjo, lietė, darė sniego gniūžtes, tirpdė delnuose. Įsitikino, kad šiltoje patalpoje sniegas greitai tirpsta, susipažino su sniego savybėmis: šaltas, bekvapis, baltas, purus, minkštas. Mokiniai sužinojo, kad galima pasidaryti ir dirbtinį sniegą maišant krakmolą su putomis. Jį minkė, formavo, lavino smulkiąją motoriką ir taktilinius pojūčius, lygino besmegenio dalis, diskutavo apie tikro ir dirbtinio sniego panašumus ir skirtumus. Lavinamosios D klasės mokiniai piešė, aplikavo senius besmegenius, bei jų šeimynas. Ši eksperimentinė veikla suteikė smagių akimirkų, gerų emocijų, naujų patirčių ir pojūčių. Mokytoja Vida Šležienė, auklėtoja Reda Jasaitienė