Projektai
Vykdomi projektai Centre
Dalyvaujame tarptautiniame projekte „Pamatyk, pasėk ir paragauk!“ kurį organizuoja Lietuvos universitetų botanikos sodų asociacija kartu su Šiaurės ministrų tarybos biuru Lietuvoje ir Šiaurės šalių genetinių išteklių centru „NordGen“.
„eTwinning“ projekto „Environmentalists of the Future
Priešmokyklinės grupės mokytoja Laima Banevičienė su ugdytiniais prisijungė prie tarptautinio „eTwinning“ projekto „Environmentalists of the Future“, kuris vyks iki kovo mėn. Aplinkosauginiame projekte dalyvauja 13 dalyvių iš 5 šalių. (Turkijos, Serbijos, Rumunijos, Graikijos ir Lietuvos).
Environmental problems, which started with the industrial age and continue to increase with factors such as technological developments, rapid population growth and urbanization, also endanger our future. Deteriorated due to excessive pollution, nature loses its balance and loses its regenerative power and feature. Humanity’s attitudes and approaches that harm the environment rapidly increase environmental problems. When we ask, „Where should we look for the solution to this situation?“, we come across education as the most important element. Undoubtedly, environmental education; It is the most important factor to prevent environmental problems and protect the environment all over the world. Curriculum education should of course continue throughout life; However, it is also known that in environmental education, just like in other subjects, the early period when the individual’s personality begins to take shape is one of the most important times to provide this education. For this reason, children should be educated about the importance of protecting the environment in the pre-school period, regardless of whether they are children with special needs or normally developing, and children should be supported in this regard. Every person living on earth who may harm the world should know what to do to protect the environment. For this reason, all educational institutions should take care to raise all their students with environmental awareness
Aplinkos problemos, kurios prasidėjo pramoniniu amžiumi ir toliau didėja dėl tokių veiksnių kaip technologijų plėtra, spartus gyventojų skaičiaus augimas ir urbanizacija, taip pat kelia pavojų mūsų ateičiai. Dėl per didelės taršos pablogėjusi gamta praranda pusiausvyrą, praranda regeneracinę galią ir savybę. Aplinkai kenkiančios žmonijos nuostatos ir požiūriai sparčiai didina aplinkosaugos problemas. Kai klausiame: „Kur turėtume ieškoti šios situacijos sprendimo?“, mes susiduriame su švietimu kaip svarbiausiu elementu. Be abejo, aplinkosauginis švietimas; Tai svarbiausias veiksnys siekiant užkirsti kelią aplinkos problemoms ir apsaugoti aplinką visame pasaulyje. Mokymosi programa, žinoma, turėtų tęstis visą gyvenimą; Tačiau žinoma ir tai, kad aplinkosauginiame ugdyme, kaip ir kituose dalykuose, ankstyvasis laikotarpis, kai pradeda formuotis individo asmenybė, yra vienas svarbiausių laikų šiam ugdymui suteikti. Dėl šios priežasties vaikai ikimokyklinio ugdymo laikotarpiu turėtų būti mokomi apie aplinkos tausojimo svarbą, nepaisant to, ar tai yra specialiųjų poreikių vaikai, ar normaliai besivystantys vaikai, ir vaikai šiuo atžvilgiu turi būti remiami. Kiekvienas žemėje gyvenantis žmogus, galintis pakenkti pasauliui, turėtų žinoti, ką daryti, kad apsaugotų aplinką. Dėl šios priežasties visos švietimo įstaigos turėtų pasirūpinti, kad visi savo mokiniai ugdytų aplinkosauginį sąmoningumą.
Lietuvos EKO mokyklų tinklas
Džiaugiamės galėdami tapti naujais EKO mokyklų tinklo nariais. Pasirašydami bendradarbiavimo sutartį su EKO mokyklų tinklo koordinatore – Prezidento Valdo Adamkaus gimnazija, tikimės sėkmingo ir prasmingo bendradarbiavimo, siekdami visos Šiaulių “Spindulio“ ugdymo bendruomenės sąmoningumo, plėtojant ekologines iniciatyvas.
„Elektrostimuliacijos taikymas triračių sporte ir aktyvioje neįgaliųjų fizinėje veikloje“
Džiugu, jog įpusėjo „Spindulio“ ugdymo centro laimėtas ir sėkmingai įgyvendinamas
projektas „Elektrostimuliacijos taikymas triračių sporte ir aktyvioje neįgaliųjų fizinėje veikloje“ (veiklos vykdymo laikotarpis 2021 m. rugsėjo 22 d. – 2024 m. rugsėjo 22d.), kurio tikslas skatinti Centro neįgaliųjų asmenų turiningą, tikslingą fizinį aktyvumą lauke, naudojant triračius bei gerinant raumenų jėgą ir ištvermę elektrostimuliacijos aparatų pagalba. Projektas finansuojamas Sporto rėmimo fondo, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas, lėšomis. Už Sporto rėmimo fondo lėšas įsigytas sporto inventorius ne tik praturtino Centro sporto priemonių bazę, bet įgalino įdomesnes, patrauklesnes sveikatą stiprinančio fizinio aktyvumo formas. Ugdytiniai fizinio aktyvumo pratybų metu turi galimybę važinėti triračiais bei optimizuoti raumenų jėgą elektrostimuliacijos aparatų pagalba. Tai ypač aktualu neįgaliesiems, turintiems vidutinius ar sunkius judesio ir padėties, lėtinius neurologinius, įvairiapusius raidos bei kompleksinius sutrikimus. Fizinio aktyvumo pratybų metu ugdytiniai lavina fizines savybes: greitumą, raumenų jėgą, vikrumą, ištvermę ir kt., gilina bendravimo įgūdžius, patiria daug teigiamų emocijų, turi galimybę išbandyti savo jėgas varžybose. Kasmet organizuojame respublikinį renginį „Linksmosios triračių varžybos“, kuriame dalyvauja skirtingo amžiaus neįgalieji iš Šiaulių, Joniškio, Žagarės, Kelmės ir kitų miestų. Dalyviai atlieka įvairias sportines užduotis, dalyvauja triračių rungtyse, patirdami didžiulį judėjimo džiaugsmą bei naudą.
„Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“
Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centras 2018-2020 m. dalyvauja ES projekte „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001), įgyvendinamame pagal 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą.
Projekto tikslas – didinti bendrojo ugdymo įstaigų tinklo veiklos efektyvumą.
Projekto uždavinys – modernizuoti gamtos ir technologinių mokslų mokymo(si) aplinką.
Projekto metu ugdymo centras aprūpintas gamtos ir technologinių mokslų (GTM) mokymo priemonių bei įrangos komplektais pagal mokinių skaičių. Projekto įgyvendinimas prisideda prie gamtos ir technologinių mokslų populiarinimo, šių dalykų ugdymo kokybės, didina ugdymo centro veiklos efektyvumą. Mokytojams yra sukurti veiklų aprašai, skirti padėti pamokose naudoti projekto lėšomis nupirktas mokymo priemones.
Daugiau informacijos apie projektą rasite:
Šiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė „Erasmus+“ programos projekto „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“, finansuojamo remiant Europos Komisijai paraišką.
Projektui skirtas finansavimas – 111.524,00 Eur.
Projekto trukmė – 24 mėnesiai.
Projekto tikslas – ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose.
Pastebėtina, kad neatitikimai tarp šiuolaikinės švietimo sistemos ir darbo rinkos yra sudėtingas klausimas. Projekto dalyvių organizacijos pasirengimo projekto paraiškos teikimui etapo metu išreiškė požiūrį, kad verslo pagrindų mokymo įvedimas į mokyklas, tinkamas profesinis konsultavimas bei ugdymas karjerai, tiesioginis glaudus ryšys su verslu yra labai svarbus bendrojo ugdymo mokyklų žingsnis pozityviems tolimesnio mokinių užimtumo rezultatams siekti. Šį svarbų iššūkį galima išspręsti ne tik keičiant ugdymo karjerai sistemos procesus mokyklose, juos tobulinant, adaptuojant pagal mokinių poreikius, bet ir padedant aktyvioms iniciatyvoms, tokioms kaip darbo stebėjimo vizitai ar struktūruoti kursai užsienyje, kadangi daugeliu minėtu klausimų pasisemti patirties Lietuvoje paprasčiausiai nėra iš ko, nes ugdymo karjerai sistemos tobulinimo ir efektyvumo didinimo veiklos kol kas tik prasideda Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose.
Į darbo stebėjimo vizitus vyks asmenų grupės, sudarytos iš 2-3 žmonių, atsakingų už ugdymo karjerai veiklų organizavimą, įgyvendinimą ir priežiūrą Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklose bei Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriuje. Planuojama darbo stebėjimo vizitų trukmė – 3 darbo dienos. Į struktūruotus kursus vyks dalyvių grupės, sudarytos iš 4-6 asmenų kiekvienai kursų temai. Planuojama kursų trukmė – 5 darbo dienos. Kursuose iš viso dalyvaus 28 asmenys, o į darbo stebėjimo vizitus vyks 41 darbuotojas.
Tikimasi, kad po dalyvavimo projekto veiklose projekto dalyviai gebės padėti mokiniams giliau pažinti save ir darbo pasaulį, o tai sudarys prielaidas jiems priimti adekvačius tolimesnės karjeros sprendimus. Tikimasi, kad projekto dalyviai atnaujins ir geriau gebės savo veikloje taikyti efektyvius ugdymo karjerai modelius, pagilins žinias, kaip patraukliau įtraukti mokinius į ugdymo karjerai veiklas. Planuojama, kad įgyta patirtis prisidės prie pagalbos mokiniams lengviau pereiti į kitą karjeros – mokymosi ar darbo – aplinką, prisidės prie efektyvesnės darbo paieškos. Tarpusavio mokymas(is) taip pat gali būti laikomas tvaraus profesinio tobulėjimo šaltiniu, o ugdymo karjerai integravimas į dalyko turinį, pagalbos mokiniui teikimas dalykų pamokose gali tiesiogiai prisidėti prie mokinių ateities sėkmės, todėl tikimasi, kad projekto dalyviai įgis ir šios patirties.
Projektas ,,Sveikata visus metus“
Projektas ,,Sveikata visus metus“ Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centro ugdytiniai dalyvauja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro projekte ,,Sveikata visus metus“, šis projektas truks nuo vasario iki gruodžio mėnesio. Kiekvieną mėnesį turėsime įveikti po iššūkį!
„Sveikata visus metus 2024“ sausio ir vasario mėnesio iššūkiai. Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centras „Spinduliukų“ komanda.
Sveikata visus metus 2024 pavasario iššūkių pristatymas
Projekto „Sveikata visus metus 2024“ vasaros mėnesių pristatymai.
Šiais metais mūsų dalyvavimas projekte „Sveikata visus metus 2024“ jau baigtas Projekto metu sukūrėme 4 – žiemos, pavasario, vasaros bei rudens – pristatymus – knygas, kurie apjungė 11 mėnesių temų Dabar siūlome pasidžiaugti rudens pristatymu – knyga
"Sveikatiada"
Projektas "BOČIA" ir "MOOVIE" - puiki motyvacija neįgaliesiems sportuoti lauke"
Šiaulių „Spindulio“ ugdymo centras dalyvavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos skelbtame 2020 m. Sporto rėmimo fondo projektų atrankos konkurse SRF-SIĮ-2020-1-0157 „Sporto inventoriaus ir įrangos įsigijimas“. Patvirtinus pateiktą paraišką ir atitikus keliamus reikalavimus nuo 2020-05-01 iki 2023-05-01 Centras vykdys projektą SRF-SIĮ-2020-1-0157 „BOČIA“ ir „MOOVIE“ – puiki motyvacija neįgaliesiems sportuoti lauke“.
eTwinning
Vienas iš svarbiausių programos „eTwinning“ elementų yra mokytojų, mokinių, mokyklų, tėvų bendradarbiavimas. Programoje „eTwinning“ mokytojai dirba kartu ir organizuoja veiklas savo mokiniams. Vyksta integracija keliais lygiais – tarp atskirų šalių mokyklų, mokykloje – tarp dalykų, įvedami nauji elementai į ugdymo proceso organizavimą, betarpiškai integruojant užsienio kalbą, informatiką ir bet kurį ugdymo turinio dalyką. Susipažįstama su kitos šalies kultūra, vyksta kultūros reiškinių mainai. Ugdoma tolerancija ir partnerystė, skatinama vidinė motyvacija mokytis.
Kartu už darnią mokyklą (Together for Sustainable School)
Dalyvaujame Europos klimato iniciatyvoje (EUKI): Kartu už darnią mokyklą (Together for Sustainable School) Svarbiausias darnaus vystymosi švietimo (DVŠ) tikslas – ugdyti kompetencijas, galinčias padėti įvertinti savo veiksmus bei jų socialinį, kultūrinį, ekonominį bei ekologinį poveikį savo aplinkai ir pasauliui. DVŠ ne tik integruoja į mokymo programą tokias temas kaip klimato kaita, skurdas ir darnus vartojimas, jis taip pat sukuria interaktyvią, į besimokantįjį orientuotą mokymo(si) aplinką.
https://lvjc.lt/EUKI/?fbclid=IwAR21hMqUhAlUiN-THbrngmfYRLmCVw1mcQV3n-Xkd5htPR0JloFcaFdgbOE
Mūsų mokykla – „Erasmus+“ projekto partneris.
Šiaulių miesto savivaldybės administracija, kartu su miesto bendrojo ugdymo mokyklomis, parengė „Erasmus+“ programos projekto „Ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose“, finansuojamo remiant Europos Komisijai paraišką. Projektui skirtas finansavimas – 111.524,00 Eur. Projekto trukmė – 24 mėnesiai. Projekto tikslas – ugdymo karjerai sistemos tobulinimas Šiaulių miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose. Pastebėtina, kad neatitikimai tarp šiuolaikinės švietimo sistemos ir darbo rinkos yra sudėtingas klausimas. Projekto dalyvių organizacijos pasirengimo projekto paraiškos teikimui etapo metu išreiškė požiūrį, kad verslo pagrindų mokymo įvedimas į mokyklas, tinkamas profesinis konsultavimas bei ugdymas karjerai, tiesioginis glaudus ryšys su verslu yra labai svarbus bendrojo ugdymo mokyklų žingsnis pozityviems tolimesnio mokinių užimtumo rezultatams siekti.
Šį svarbų iššūkį galima išspręsti ne tik keičiant ugdymo karjerai sistemos procesus mokyklose, juos tobulinant, adaptuojant pagal mokinių poreikius, bet ir padedant aktyvioms iniciatyvoms, tokioms kaip darbo stebėjimo vizitai ar struktūruoti kursai užsienyje, kadangi daugeliu minėtu klausimų pasisemti patirties Lietuvoje paprasčiausiai nėra iš ko, nes ugdymo karjerai sistemos tobulinimo ir efektyvumo didinimo veiklos kol kas tik prasideda Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose. Į darbo stebėjimo vizitus vyks asmenų grupės, sudarytos iš 2-3 žmonių, atsakingų už ugdymo karjerai veiklų organizavimą, įgyvendinimą ir priežiūrą Šiaulių miesto bendrojo ugdymo mokyklose bei Šiaulių miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriuje. Planuojama darbo stebėjimo vizitų trukmė – 3 darbo dienos. Į struktūruotus kursus vyks dalyvių grupės, sudarytos iš 4-6 asmenų kiekvienai kursų temai. Planuojama kursų trukmė – 5 darbo dienos. Kursuose iš viso dalyvaus 28 asmenys, o į darbo stebėjimo vizitus vyks 41 darbuotojas. Tikimasi, kad po dalyvavimo projekto veiklose projekto dalyviai gebės padėti mokiniams giliau pažinti save ir darbo pasaulį, o tai sudarys prielaidas jiems priimti adekvačius tolimesnės karjeros sprendimus. Tikimasi, kad projekto dalyviai atnaujins ir geriau gebės savo veikloje taikyti efektyvius ugdymo karjerai modelius, pagilins žinias, kaip patraukliau įtraukti mokinius į ugdymo karjerai veiklas. Planuojama, kad įgyta patirtis prisidės prie pagalbos mokiniams lengviau pereiti į kitą karjeros – mokymosi ar darbo – aplinką, prisidės prie efektyvesnės darbo paieškos. Tarpusavio mokymas(is) taip pat gali būti laikomas tvaraus profesinio tobulėjimo šaltiniu, o ugdymo karjerai integravimas į dalyko turinį, pagalbos mokiniui teikimas dalykų pamokose gali tiesiogiai prisidėti prie mokinių ateities sėkmės, todėl tikimasi, kad projekto dalyviai įgis ir šios patirties. Detalesnė informacija ir dokumentai persiųsti Mano dienynu visiems mokytojams.
"eTwinning" projektas "LET'S TRY THE PROFESSION! IŠBANDYKIME PROFESIJĄ! kurio tikslas - supažindinti vaikus su įvairiomis profesijomis, bei skatinti pedagogus, ugdymui panaudoti netradicines erdves. Už kokybišką projekto įgyvendinimą suteiktas "eTwinning" Nacionalinis kokybės ženklas.
Projekto tikslas – sukaupti ir dalintis mokymo (si) lauko erdvėje patirtimis. Pedagogei Linai Tautkienei suteiktas NKŽ už projektą „Outdoor learning“.
Projektas bendrai finansuojamas Sporto rėmimo fondo lėšomis, kurį administruoja Švietimo mainų paramos fondas.
Informuojame, kad 2023 m. gegužės 15 d. nacionalinio sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo ir aktyvių mokyklų veiklos koordinavimo komisija (toliau – Komisija) įvertino mūsų sveikatos stiprinimo programą ir priėmė sprendimą pripažinti mūsų mokyklą sveikatą stiprinančia mokykla.
Informuojame, kad 2023 m. gegužės 15 d. Nacionalinio sveikatą stiprinančių mokyklų tinklo ir aktyvių mokyklų veiklos koordinavimo komisija įvertino mūsų fizinio aktyvumo skatinimo mokykloje planą ir priėmė sprendimą mus pripažinti aktyvia mokykla.
eTwinning projektas Go G-R-E-E-N
Pastarąjį dešimtmetį apie ekologiją ir jos problemas kalbama ir rašoma itin daug. Daugelis jų yra žmogaus vartotojiško požiūrio į gamtą rezultatas. Viena iš pagrindinių šio netinkamo elgesio priežasčių – silpna ekologinė kultūra. Būtent todėl svarbu:
* ugdyti vaikų / mokinių gebėjimus stebėti, tyrinėti ir suprasti, kad žmogaus ir gamtos gyvenimas yra tarpusavyje susiję ir grindžiami tam tikrais dėsniais,
* gilinti supratimą apie gyvųjų organizmų ir mus supančio negyvojo pasaulio ryšius,
* ugdyti tvirtą sveikos gyvensenos ir sveikos aplinkos puoselėjimo bei kūrimo vertybių suvokimą,
* ugdyti gebėjimą pažinti augalus gyvenamojoje aplinkoje ir jų naudą.
Projekto veiklos atitiks įtraukiojo ugdymo kriterijus: skirtingų gebėjimų mokiniai turės galimybę dalyvauti veiklose, užduotys bus parengtos atsižvelgiant į kiekvieno vaiko raidos galimybes ir poreikius.
Tikslai:
- Ugdyti ekologinę kultūrą.
- Stiprinti užsienio kalbų žinias ir įgūdžius.
- Tobulinti skaitmeninę kompetenciją. Gebėti išlikti saugiems internete.
- UgdytiS pagarbą kitų šalių tradicijoms ir kultūroms. Gebėti bendrauti mandagiai ir pagarbiai.
- Įtraukti tėvus į veiklos stebėseną ir įgyvendinimą.
- Tobulinti mokytojų dalykines kompetencijas. Tikimasi, kad pavyks atrasti naujų priemonių ir mokymo metodų, padedančių gerinti ugdymo kokybę.
- Integruoti projekto veiklas į ugdymo programą.
- Į projekto veiklas įtraukti naujus mokytojus, turinčius mažai arba visai neturinčius „eTwinning“ patirties.